ZAPISZ SIĘ FORMULARZ KONTAKTOWY
O kierunku
Studia jednolite magisterskie Jeśli pasjonuje Cię natura człowieka, motywy jego działania oraz mechanizmy rządzące ludzkim zachowaniem, studia jednolite magisterskie na kierunku psychologia w Akademii Humanitas są właśnie dla Ciebie. Podczas praktycznych zajęć dowiesz się, jak emocje i doświadczenia wpływają na osobowość człowieka, podejmowane decyzje oraz relacje międzyludzkie. Dodatkowo poznasz techniki rozwoju osobowości i nauczysz się przeprowadzać diagnozę psychologiczną. Program studiów został opracowany przy udziale wybitnych ekspertów oraz praktyków, tak aby absolwent spełniał wymogi nowoczesnego, wymagającego rynku pracy. Potwierdzeniem wysokiej jakości kierunku jest nagroda Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w konkursie na najbardziej innowacyjne i nowoczesne programy studiów. Nagroda MNiSW w wysokości 1.000.000 złotych została przeznaczona na dalszy rozwój kierunku. Studia jednolite magisterskie na kierunku psychologia trwają 5 lat, ale dla zainteresowanych istnieje możliwość przyspieszenia studiów dzięki podjęciu nauki w ramach Indywidualnej Ścieżki Studiów nawet do 3,5 roku.
|
Kierunek dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) - dla osób rozpoczynających studia na kierunku w roku akademickim 2024-2025.
Studia psychologiczne dają przygotowanie teoretyczne i praktyczne do pełnienia ról zawodowych związanych z diagnozą i pomocą psychologiczną (terapią). Dyplom psychologa otwiera drzwi do kariery w ochronie zdrowia, profilaktyce, wychowaniu czy edukacji, a także w profesjach związanych z psychologią biznesu, pracy, organizacji i marketingu. Psychologia to idealna propozycja dla osób zafascynowanych złożonością i możliwościami ludzkiej psychiki lub chcących pomagać innym.
Absolwent kierunku Psychologia znajdzie pracę:
Program studiów realizowany jest w ramach projektu „Kształcenie na potrzeby gospodarki w Akademii Humanitas” nr FERS.01.05-IP.08-0336/23, w ramach którego studenci będą mieli możliwość skorzystania z dodatkowych elementów kształcenia w postaci:
Wraz z zapisem na studia objęte dofinansowaniem należy złożyć następujące dokumenty:
Specjalności
Psychoterapia i kliniczna diagnoza psychologiczna - NOWOŚĆ Cel specjalności Specjalność Psychoterapia i kliniczna diagnoza psychologiczna przygotowuje studenta do pełnienia roli psychologa w obszarze oddziaływań psychoterapeutycznych z umiejętnościami i znajomością metodologicznych podstaw diagnostyki psychologicznej.Program specjalności szczególnie koncentruje się na zastosowaniu metod terapii o udowodnionej naukowo skuteczności w nurcie psychodynamicznym, poznawczo-behawioralnym lub systemowym, mających zastosowanie w leczeniu zaburzeń zdrowia psychicznego. W trakcie realizacji specjalności studenci otrzymają specjalistyczne umiejętności funkcjonowania w roli terapeuty, formułowania interwencji terapeutycznych, rozumienia i sterowania procesem terapeutycznym, posługiwanie się wybranymi technikami w psychoterapii indywidualnej. Studenci będą mieli możliwość doświadczenia pracy terapeutycznej w trakcie symulowanych rozmów i zorientowania się jaki rodzaj pracy terapeutycznej chcieliby pogłębić i zastosować w swojej praktyce zawodowej. Adresaci specjalności Specjalność Psychoterapia i kliniczna diagnoza psychologiczna skierowana jest do osób lubiących kontakt z drugim człowiekiem, chcących nabyć wiedzę oraz umiejętności praktyczne pozwalające udzielać pomocy psychologicznej w ujęciu diagnostyczno-terapeutycznym. Sylwetka absolwenta Absolwent specjalności Psychoterapia i kliniczna diagnoza psychologiczna: Wybrane przedmioty specjalnościowe: Perspektywy zawodowe Wiedza i umiejętności nabyte w procesie kształcenia, pozwolą absolwentowi pracować w różnych instytucjach, np. w:
Psychologia sądowa Cel specjalności Podczas studiów psychologicznych ze specjalnością Psychologia sądowa student zostaje przygotowany do pełnienia roli biegłego sądowego kwalifikującego go do udziału w czynnościach procesowych z udziałem dzieci i dorosłych. Specjalność posiada charakter interdyscyplinarny – łączy wiedzę i umiejętności z zakresu psychologii, prawa, pedagogiki i lingwistyki kryminalistycznej. Program studiów obejmuje wiedzę z zakresu zasad postępowania sądowego w sprawach karnych, cywilnych, opiekuńczych, definiuje rolę biegłego sądowego w różnych kontekstach procesowych. Specjalność Psychologia sądowa daje podstawy do wpisania na listę biegłych sądowych, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 24.01.2005 roku w sprawie biegłych sądowych (Dz.U. Nr 15, poz. 133). Adresaci specjalności Specjalność Psychologia sądowa skierowana jest do osób chcących pełnić rolę psychologa biegłego sądowego, który wykorzystuje wiedzę psychologiczną na potrzeby wymiaru sprawiedliwości. Wybrane przedmioty specjalnościowe: Sylwetka Absolwenta Absolwent specjalności Psychologia sądowa: Perspektywy zawodowe Specjalność została opracowana z uwzględnieniem aktualnej sytuacji na rynku pracy i stwarza szerokie perspektywy kształtowania kariery zawodowej absolwentów, dając możliwość pracy w:
Psychologia kliniczna i osobowości Cel specjalności Podstawowym zadaniem specjalności Psychologia Kliniczna i Osobowości jest wykształcenie specjalistów posiadających szeroką wiedzę i umiejętności z obszaru psychologii klinicznej i psychopatologii człowieka na przestrzeni całego okresu życia oraz diagnozy i pomocy psychologicznej. W ramach tej specjalności, dzięki bogatym zasobom testów i urządzeń diagnostycznych, które posiada Uczelnia (Pracownia Psychologiczna Instytutu Psychologii), studenci zdobędą umiejętności diagnostyczne, pozwalających na diagnozę kluczowych obszarów funkcjonowania psychicznego człowieka: osobowości i charakteru, umiejętności radzenia sobie ze stresem, poziomu intelektualnego, inteligencji emocjonalnej a także funkcji procesów poznawczych. Zdobywa wiedzę w obszarze neuropsychologii, środowiskowej terapii pacjenta, psychoterapii i pomocy psychologicznej. Podczas zajęć praktycznych słuchacze uczą się dobierać oraz stosować odpowiednie metody diagnozy psychologicznej, interpretować wyniki badań oraz stosować w praktyce pomoc psychologiczną zgodnie ze standardami etyki zawodowej. Studenci nabywają także umiejętności nawiązywania kontaktu z pacjentem/ klientem, prowadzenia wywiadu i rozmowy psychologicznej oraz obserwacji. W zakresie tej specjalności uwzględniono również obszary psychologii zdrowia, psychologii penitencjarnej i sądowej. Adresaci specjalności Specjalność psychologia kliniczna i osobowości została opracowana z myślą o osobach, które chcą nabyć szeroki wachlarz wiedzy i umiejętności praktycznych, by w przyszłości pomagać innym oraz dla osób chcących rozwijać swoje umiejętności interpersonalne. Sylwetka absolwenta Absolwent specjalności Psychologia kliniczna i osobowości: Wybrane przedmioty specjalnościowe: Perspektywy zawodowe Specjalność pozwala absolwentom pracować:
Neuropsychologia kliniczna i neurologopedia Cel specjalności Podstawowym celem specjalności Neuropsychologia kliniczna i neurologopedia jest wykształcenie psychologów posiadających szeroką wiedzę i umiejętności pracy z osobami dotkniętymi zaburzeniami funkcji poznawczych w wyniku udarów, urazów centralnego układu nerwowego, poznanie mechanizmów ich powstawania, rozpoznawania i poddawania terapii. Interdyscyplinarność tego kierunku jest możliwa dzięki realizowaniu zajęć przez ekspertów-praktyków lekarzy, psychologów, logopedów i rehabilitantów z Instytutu Psychologii Akademii Humanitas, SP ZOZ "REPTY" Górnośląskiego Centrum Rehabilitacji im. gen. Jerzego Ziętka oraz Szpitala Powiatowego w Zawierciu. Mocnym atutem specjalności są zajęcia praktyczne realizowane w szpitalach z wykorzystaniem najnowocześniejszego sprzętu medycznego. Adresaci specjalności Specjalność Neuropsychologia kliniczna i neurologopedia skierowana jest do osób chcących nabyć wiedzę oraz umiejętności praktyczne pozwalające na pracę z osobami dotkniętymi różnego rodzaju deficytami neuropsychologicznymi. Sylwetka absolwenta Absolwent specjalności Neuropsychologia kliniczna i neurologopedia: Wybrane przedmioty specjalnościowe: Perspektywy zawodowe Program kształcenia specjalności uwzględnia aktualną sytuację na rynku pracy i stwarza szerokie perspektywy kształtowania kariery zawodowej, np.
Specjalności realizowane są na 7,8,9,10 semestrze. Uruchomienie specjalności warunkowane jest grupą minimum 20 osobową.
Sylwetka absolwenta
Atuty kierunku
Opłaty
Zasady rekrutacji
Zapisz się na studia
1. Wypełnij kwestionariusz online
2. Skompletuj następujące dokumenty:
3. Dokonaj opłat za studia:
(wpłat należy dokonywać z wpisanym czytelnie imieniem, nazwiskiem oraz adresem)
4. Przyjdź do punktu rekrutacyjnego w Akademii Humanitas z kompletem wyżej wymienionych dokumentów.
5. Na miejscu otrzymasz umowę o warunkach płatności za usługi edukacyjne - tutaj możesz zapoznać się z jej wzorem
Po jej podpisaniu, jesteś przyjęty na studia. Gratulujemy!
W razie pytań zachęcamy do kontaktu!
Punkt Rekrutacyjny
ul. Kilińskiego 43, Sosnowiec
tel. 032 - 36 - 31 - 206
e-mail: rekrutacja@humanitas.edu.pl
Erasmus+
3 tryby studiowania
Student Psychologii w Akademii Humanitas może wybrać jedną z 3 ścieżek studiowania, w zależności od własnych potrzeb
1. Studia jednolite magisterskie (tryb niestacjonarny, w ramach 3,5 letniej indywidualnej ścieżki studiowania)
9 zjazdów w semestrze tj:
- zajęcia dwa razy w miesiącu (sobota, niedziela od godz. 8:00 do 20:00)
Aby zaoszczędzić Państwa czas i nie organizować kolejnych zjazdów stacjonarnych w uczelni, część wykładów realizujemy w tygodniu (wtorek i środa) w rzeczywistym czasie w godzinach wieczornych (od 18:30 do 21:30) za pomocą platformy edukacyjnej Click Meeting.
Uczelnia w wyjątkowych sytuacjach zastrzega sobie prawo do modyfikacji organizacji zajęć.
Tryb objęty dofinansowaniem z UE w ramach projektu „Kształcenie na potrzeby gospodarki w Akademii Humanitas” nr FERS.01.05-IP.08-0336/23
2. Studia jednolite magisterskie dla osób z wyższym wykształceniem, krótsze nawet o 4 semestry w zależności od posiadanego wykształcenia
9 zjazdów w semestrze, tj:
- 7 zjazdów (sobota, niedziela od godz. 8:00 do 20:00)
- 2 zjazdy czterodniowe (czwartek, piątek, sobota, niedziela od godz. 8:00 do 20:00)
Aby zaoszczędzić Państwa czas i nie organizować kolejnych zjazdów stacjonarnych w uczelni, część wykładów realizujemy w tygodniu (wtorek, środa) w rzeczywistym czasie w godzinach wieczornych (od 18:30 do 21:30) za pomocą platformy edukacyjnej Click Meeting.
Uczelnia w wyjątkowych sytuacjach zastrzega sobie prawo do modyfikacji organizacji zajęć.
Szczegółowe informacje dot. procedury przyjęcia w trybie dla osób z wyższym wykształceniem znajdziesz TUTAJ.
3. Studia jednolite magisterskie (tryb stacjonarny, 5 lat)
9 zjazdów w semestrze, tj:
- 7 zjazdów (sobota, niedziela od godz. 8:00 do 20:00)
- 2 zjazdy czterodniowe (czwartek, piątek, sobota, niedziela od godz. 8:00 do 20:00)
Aby zaoszczędzić Państwa czas i nie organizować kolejnych zjazdów stacjonarnych w uczelni, część wykładów realizujemy w tygodniu (wtorek, środa) w rzeczywistym czasie w godzinach wieczornych (od 18:30 do 21:30)) za pomocą platformy edukacyjnej Click Meeting.
Uczelnia w wyjątkowych sytuacjach zastrzega sobie prawo do modyfikacji organizacji zajęć.
Tryb objęty dofinansowaniem z UE w ramach projektu „Kształcenie na potrzeby gospodarki w Akademii Humanitas” nr FERS.01.05-IP.08-0336/23
Zapisz się
Pracownia Psychologiczna
Pracownia Psychologiczna Instytutu Psychologii umożliwia praktyczną naukę szeroko rozumianej diagnostyki psychologicznej. Bogaty wybór testów, znajdujących się w pracowni, pozwala na diagnozę kluczowych obszarów funkcjonowania psychicznego człowieka: osobowości i charakteru, umiejętności radzenia sobie ze stresem, poziomu intelektualnego, inteligencji emocjonalnej a także funkcji poznawczych. Studenci mogą samodzielnie korzystać z testów psychologicznych dostępnych w czytelni pracowni, a na zajęciach odbywających się w pracowni poznają i przeprowadzają rzetelną, dokładną diagnozę psychologiczną. Ponadto studenci mają możliwość zapoznania się z nowoczesnymi metodami diagnozy funkcji poznawczych za pomocą elektronicznej aparatury, która wykorzystywana jest między innymi do przeprowadzania badań psychologicznych kierowców, instruktorów i egzaminatorów nauki jazdy oraz osób pracujących w niebezpiecznych warunkach. W pracowni znajduje się najnowsza aparatura sterowana elektronicznie za pomocą specjalnego centralnego panelu. Do wyposażenia pracowni należą między innymi: Aparat Piórkowskiego, Aparat Krzyżowy, Miernik Parametrów Reakcji, Stereometr Elektroniczny, Kabina do badań w ciemni, Tablice do testu Poppelreutera. W najbliższym czasie pracownia będzie systematycznie wyposażana w kolejne specjalistyczne urządzenia pozwalające przeprowadzać coraz dokładniejszą diagnostykę. Obszarem działalności Pracowni Psychologicznej, oprócz dydaktyki, jest także praca naukowa. Studenci mają możliwość uczestniczenia w badaniach naukowych na każdym ich etapie. Poznają w praktyce proces tworzenia i adaptacji testów psychologicznych.
___________________________________________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
Szanowni Państwo,
z powodu remontu Pracowni Psychologicznej prosimy o kontakt z Działem kształcenia na kierunku psychologia w celu umawiania indywidualnych godzin odbioru zamówień.
Pracownia Psychologiczna będzie nieczynna w terminie 27.11 – 13.12.2024 r.
W tym czasie Dział kształcenia na kierunku psychologia pełni dyżur w Sali 002 w głównym budynku Akademii Humanitas codziennie w godzinach 8:30 – 16:00.
Telefon stacjonarny Pracowni Psychologicznej w tym czasie również jest nieczynny.
mgr Anna Barczyńska
sekretarz Instytutu Psychologii
kierownik Działu kształcenia na kierunku psychologia
tel.: 539-677-267
e-mail: anna.barczynska@humanitas.edu.pl
mgr Alicja Długaj
zastępca kierownika Działu kształcenia na kierunku psychologia
tel.: 539-970-848
e-mail: alicja.dlugaj@humanitas.edu.pl
mgr Karolina Strzopa
Organizacja harmonogramu zajęć dydaktycznych dla kierunku Psychologia
tel. 532-774-245
e-mail: karolina.strzopa@humanitas.edu.pl
mgr Daria Marzec
Różnice programowe, przeniesienia z innej uczelni
tel.: 602-767-637
e-mail: daria.marzec@humanitas.edu.pl
mgr Paulina Szewczyk
Obsługa pracowni psychologicznej, różnice programowe
tel.: 505-575-148
e-mail: paulina.szewczyk.@humanitas.edu.pl
ZDJĘCIA PRACOWNI
GODZINY I DNI OTWARCIA
Pracownia Psychologiczna
ul. Kilińskiego 56/VII
41-200 Sosnowiec
tel.: 32 266-02-73
e-mail: pracownia.psychologiczna@humanitas.edu.pl
Poniedziałek: nieczynne
Wtorek: 8.30 - 18.00
Środa: 8.30 - 16.00
Czwartek: 8.30 - 16.00
Piątek: 8.30 - 16.00
W czasie zjazdów stacjonarnych
Sobota: 7.30 - 18.30
Niedziela: 7.30 - 18.30
SPIS DOSTĘPNYCH TESTÓW PSYCHOLOGICZNYCH
TESTY DOSTĘPNE DLA STUDENTÓW PSYCHOLOGII:
ABAS-3 - SYSTEM OCENY ZACHOWAŃ ADAPTACYJNYCH
ACL - LISTA PRZYMIOTNIKOWA
AIS (NPPPZ) - SKALA AKCEPTACJI CHOROBY
APIS-P(R) - POMIAR INTELIGENCJI OGÓLNEJ
APIS-Z® - POMIAR INTELIGENCJI OGÓLNEJ
BDI-II - INWENTARZ DEPRESJI BECKA
BENTON - TEST PAMIĘCI WZROKOWEJ
BIP - BOCHUMSKI INWENTARZ OSOBOWOŚCIOWYCH WYZNACZNIKÓW PRACY
CDI 2 - ZESTAW KWESTIONARIUSZY DO DIAGNOZY DEPRESJI U DZIECI I MŁODZIEŻY
CWP - CZŁOWIEK W PRACY
CFT 20-R - NEUTRALNY KULTUROWO TEST INTELIGENCJI CATTELLA WERSJA 2
CFT-3 - NEUTRALNY KULTUROWO TEST INTELIGENCJI
CISS - KWESTIONARIUSZ RADZENIA SOBIE W SYTUACJACH STRESOWYCH
COLUMBIA - SKALA DOJRZAŁOŚCI UMYSŁOWEJ
CONNERS 3 - ZESTAW KWESTIONARIUSZY DO DIAGNOZY ADHD
CTT - KOLOROWY TEST POŁĄCZEŃ
CVLT - KALIFORNIJSKI TEST UCZENIA SIĘ JĘZYKOWEGO
DCS-II - NIEWERBALNY TEST UCZENIA SIĘ I PAMIĘCI
DINEMO - DWUWYMIAROWY INWENTARZ INTELIGENCJI EMOCJONALNEJ
DMI-2 - DIAGNOZA MOŻLIWOŚCI INTELEKTUALNYCH
DYSLEKSJA 3 - DIAGNOZA DYSLEKSJI U UCZNIÓW KLASY III SZKOŁY PODSTAWOWEJ
EAS - KWESTIONARIUSZ TEMPERAMENTU
EPQ-R - KWESTIONARIUSZ OSOBOWOŚCI EYSENCKA
EPQ-R(S) - KWESTIONARIUSZ OSOBOWOŚCI EYSENCKA
FCZ-KT(R) - FORMALNA CHARAKTERYSTYKA ZACHOWANIA
FROSTIG - TEST ROZWOJU PERCEPCJI WZROKOWEJ
FTT - TEST BAJEK
GHQ 12, GHQ 28 - KWESTIONARIUSZ OGÓLNEGO STANU ZDROWIA PSYCHICZNEGO
GSES (NPPPZ) - SKALA UOGÓLNIONEJ WŁASNEJ SKUTECZNOŚCI
INTE - KWESTIONARIUSZ INTELIGENCJI EMOCJONALNEJ
IPP - INWENTARZ DO OCENY PŁCI PSYCHOLOGICZNEJ
IVE - KWESTIONARIUSZ IMPULSYWNOŚCI
KKM - KWESTIONARIUSZ KOMUNIKACJI MAŁŻEŃSKIEJ
KKMiP - KWESTIONARIUSZ KOMUNIKACJI MAŁŻEŃSKIEJ I PARTNERSKIEJ
KPD - KWESTIONARIUSZ DO POMIARU DEPRESJI
KPR-ROC - KWESTIONARIUSZ RETROSPEKTYWNEJ OCENY POSTAW RODZICIELSKICH
KPS - KWESTIONARIUSZ POCZUCIA STRESU
KPŻ - KWESTIONARIUSZ POSTAW ŻYCIOWYCH
KRR - KWESTIONARIUSZ RELACJI RODZINNYCH
KSP - KWESTIONARIUSZ STYLÓW PRZYWIĄZANIA
KSRD - KRÓTKA SKALA ROZWOJU DZIECKA
LBQ - KWESTIONARIUSZ WYPALENIA ZAWODOWEGO
LMI - INWENTARZ MOTYWACJI OSIĄGNIĘĆ
MMPI-2 - MINNESOCKI WIELOWYMIAROWY INWENTARZ OSOBOWOŚCI
MMSE - KRÓTKA SKALA OCENY STANU UMYSŁOWEGO
NEO-FFI - INWENTARZ OSOBOWOŚCI ARKUSZ
NEO-PI-R - INWENTARZ OSOBOWOŚCI
NPSR - NARZĘDZIA POMIARU STRESU I RADZENIA SOBIE ZE STRESEM (PSS-10, JSR, DS-14, COPE, MINICOPE)
OMNIBUS - TEST INTELIGENCJI
PKIE - POPULARNY KWESTIONARIUSZ INTELIGENCJI EMOCJONALNEJ
PSD - PROFIL SENSORYCZNY DZIECKA
PTS - KWESTIONARIUSZ TEMPERAMENTU
RFFT - TEST PŁYNNOŚCI FIGURALNEJ RUFFA
RISB - TEST NIEDOKOŃCZONYCH ZDAŃ
SCID-5-PD - USTRUKTURYZOWANY WYWIAD KLINICZNY DO BADANIA ZABURZEŃ OSOBOWOŚCI WG DSM-5
SEG (NPPPZ) - SKALA EKSPRESJI GNIEWU
SES - SKALA SAMOOCENY ROSENBERGA
SGMiRD - SKALA GOTOWOŚCI MATEMATYCZNEJ I RYZYKA DYSKALKULII
SIE-T - SKALA INTELIGENCJI EMOCJONALNEJ - TWARZE
SKARE - SKALA ROZWOJU EMOCJONALNEGO DZIECI W WIEKU 3-6 LAT
SOZL - SKALE OBJAWOWE ZABURZEŃ LĘKOWYCH
SPR - SKALA POSTAW RODZICIELSKICH (WERSJA DLA RODZICÓW)
SPR-2 - SKALA POSTAW RODZICIELSKICH (RODZICE A MŁODZIEŻ)
STAI - INWENTARZ STANU I CECHY LĘKU
STAIC - INWENTARZ STANU I CECHY LĘKU DLA DZIECI
SUPIN-S30 - SKALA UCZUĆ POZYTYWNYCH I NEGATYWNYCH
SWLS (NPPPZ) - SKALA SATYSFAKCJI Z ŻYCIA
TCT-DP - RYSUNKOWY TEST TWÓRCZEGO MYŚLENIA
TKR - TEST KOMPETENCJI RODZICIELSKICH
TAT - TEST APERCEPCJI TEMATYCZNEJ
TMK - TEST MATRYC RAVENA WERSJA KOLOROWA
TMS-K - TEST MATRYC RAVENA W WERSJI STANDARD- FORMA KLASYCZNA
TMS-PLUS - TEST MATRYC RAVENA W WERSJI STANDARD- FORMA PLUS
TMS-R - TEST MATRYC RAVENA W WERSJI STANDARD- FORMA RÓWNOLEGŁA
TRE - TEST ROZUMIENIA EMOCJI
TUS - TEST UWAGI I SPOSTRZEGAWCZOŚCI
UMACL - PRZYMIOTNIKOWA SKALA NASTROJU
WAIS-R(PL) - SKALA INTELIGENCJI WECHSLERA DLA DOROSŁYCH
WCST - TEST SORTOWANIA KART Z WISCONSIN
WERK - INWENTARZ STYLÓW KIEROWANIA LUDŹMI
WKP - WIELOWYMIAROWY KWESTIONARIUSZ PREFERENCJI
ZTU - ZESTAW TESTÓW UZDOLNIEŃ
TESTY DOSTĘPNE DLA STUDENTÓW PEDAGOGIKI:
DYSLEKSJA 3 - DIAGNOZA DYSLEKSJI U UCZNIÓW KLASY III SZKOŁY PODSTAWOWEJ
KSRD - KRÓTKA SKALA ROZWOJU DZIECKA
PSD - PROFIL SENSORYCZNY DZIECKA
SGMiRD - SKALA GOTOWOŚCI MATEMATYCZNEJ I RYZYKA DYSKALKULII
SOZL - SKALE OBJAWOWE ZABURZEŃ LĘKOWYCH
URZĄDZENIA DO BADAŃ PSYCHOLOGICZNYCH
- BIOFEEDBACK
- WIEDEŃSKI SYSTEM TESTÓW
- CIEMNIA KABINOWA
- STEREOMETR
- TABLICE POPPELREUTERA
- APARAT PIÓRKOWSKIEGO
- APARAT KRZYŻOWY
- MIERNIK PARAMETRÓW REAKCJI
ZASADY KORZYSTANIA Z PRACOWNI PSYCHOLOGICZNEJ
1. Pracownia udostępniona jest dla studentów psychologii Akademii Humanitas w Sosnowcu.
2. Przed skorzystaniem z Pracowni, należy okazać aktualną legitymację studencką.
3. W Pracowni znajdują się testy psychologiczne oraz aparaty/ sprzęty do badań psychologicznych.
4. Na miejscu można korzystać z oryginalnych podręczników, kluczy, arkuszy.
5. Wszelkie pytania prosimy kierować na podany adres mailowy: pracownia.psychologiczna@humanitas.edu.pl
REGULAMIN PRACOWNI PSYCHOLOGICZNEJ
ADRES
Pracownia Psychologiczna
ul. Kilińskiego 56/VII
41-200 Sosnowiec
2 lokalizacje
Studia na kierunku Psychologia realizujemy w dwóch miastach do wyboru – siedzibie głównej w Sosnowcu lub Gliwicach.
dla osób z wyższym wykształceniem
Kandydat na studia na kierunek psychologia w trybie dla osób z wyższym wykształceniem składa w dziale rekrutacji Akademii Humanitas kserokopie (oryginały do wglądu) dokumentów potwierdzających wyższe wykształcenie tj.:
Dokumenty te stanowią podstawę do wydania decyzji Dziekana Akademii Humanitas w sprawie przyjęcia na semestr wyższy niż pierwszy. Decyzja ta zawiera informacje, na który semestr kandydat może zostać przyjęty, wskazuje przedmioty zaliczone oraz warunki dodatkowe, które należy zrealizować podczas trwania studiów. W decyzji tej znajduje się również informacja dotycząca warunków finansowych. Warto podkreślić, że kandydat przyjęty np. na semestr V, reguluje czesne od V semestru, zgodnie z tabelą opłat. Po zapoznaniu się z decyzją dziekana i akceptacją warunków w niej zawartych, kandydat na studia w trybie dla osób z wyższym wykształceniem może dokończyć proces rekrutacji wedle kroków zawartych w ogólnych warunkach rekrutacji.
Kandydat w dziale rekrutacji składa kserokopie dokumentów. Oryginały prosimy mieć ze sobą do wglądu.
Legia Akademicka
Legia Akademicka to ochotnicze szkolenie wojskowe studentów i absolwentów uczelni wyższych, które w znaczący sposób pozwala wspomóc proces uzupełnienia zasobów osobowych Sił Zbrojnych. Jest to program skierowany do studentów, zarówno kobiet jak i mężczyzn, którzy chcą:
To realizacja własnych pasji i szansa na zdobycie dodatkowych kwalifikacji.
Kto może przystąpić do programu?
Studenci ochotnicy:
Warunki formalne przystąpienia do Programu
Aby przystąpić do szkoły Legii Akademickiej, kandydat musi spełnić kilka warunków formalnych:
Dokumenty do pobrania
FAQ
Pytanie: Czy istnieje ograniczenie wiekowe kandydatów?
Odpowiedź: Teoretycznie nie, w praktyce 18-60 lat.
Pytanie: Po ilu przepracowanych w wojsku latach przysługuje emerytura?
Odpowiedź: Po 25 latach.
Pytanie: Czy kategoria D dyskwalifikuje?
Odpowiedź: Na podstawie Wniosku w sprawie przystąpienia do realizacji ochotniczego szkolenia wojskowego w ramach Szkoły Legii Akademickiej złożonego przez kandydata, WCR kieruje go na badania kwalifikacyjne. Badania te określają/potwierdzają lub zmieniają pierwotnie przyznaną kategorię. Wszystko zależy od powodu, dla którego została przyznana posiadana przez kandydata kategoria D.
Pytanie: Posiadam kategorię A przyznaną w roku 2006. Czy to jest nadal aktualne?
Odpowiedź: Na podstawie Wniosku w sprawie przystąpienia do realizacji ochotniczego szkolenia wojskowego w ramach Szkoły Legii Akademickiej złożonego przez kandydata, WCR kieruje go na badania kwalifikacyjne. Badania te określają/potwierdzają lub zmieniają pierwotnie przyznaną kategorię.
Pytanie: W związku z zakończeniem studiów, czy jest możliwy dalszy rozwój (podoficer, oficer) mimo iż już się nie studiuje?
Odpowiedź: Tak – absolwent ma możliwość aplikowania o uczestnictwo w kolejnym etapie, maksymalnie do 3 lat od momentu przystąpienia do szkolenia podstawowego jako student.
Pytanie: Czy w ramach pierwszego etapu szkolenia, przewidziane są zajęcia z teorii na uczelni, czy dopiero przy module podoficerskim?
Odpowiedź: Począwszy od tej edycji Legii Akademickiej (2023 – VI edycja), szkolenie podstawowe to wyłącznie 28 dni ćwiczeń wojskowych realizowanych w jednostce wojskowej. W przypadku modułu podoficerskiego, przed przystąpieniem do ćwiczeń wymagane jest ukończenie części teoretycznej realizowanej przez uczelnię (13 godz. dyd. zajęć + 2 godz. dyd. egzamin).
Pytanie: Skąd można pobrać wniosek?
Odpowiedź: Wniosek można pobrać m. in. ze stron Wojskowych Centrów Rekrutacji lub podstrony WSH poświęconej programowi Legia Akademicka >>
Pytanie: Czy mogę w tym momencie przejść szkolenie WOT, a w przyszłym roku zapisać się na moduł podoficerski?
Odpowiedź: Dokładnie tak Szkoła Legii Akademickiej funkcjonuje od tego roku. Do udziału w „WOT” – szkoleniu podstawowym w formie trwających 28 dni ćwiczeń wojskowych można przystąpić w tym roku w jednym z dwóch zaplanowanych na poziomie ogólnopolskim terminów (do wyboru przez kandydata): 17.07-12.08.2023 r. lub 28.08-23.09.2023 r. W tym celu należy złożyć Wniosek aplikacyjny do najbliższego Wojskowego Centrum Rekrutacyjnego maksymalnie do 30 maja, a najlepiej do 30.04.2023 r. Po odbyciu szkolenia jw., złożeniu przysięgi wojskowej można zawnioskować o udział w szkoleniu podoficerskim, które rozpoczyna się zajęciami teoretycznymi realizowanymi przez uczelnię.
Pytanie: Czy to szkolenie zalicza praktyki studenckie?
Odpowiedź: studentom kierunku Bezpieczeństwo Narodowe TAK. W przypadku pozostałych kierunków ostateczna decyzja w tym zakresie należy do opiekunów praktyk. W WSH jesteśmy na etapie konsultacji z opiekunami kierunków w tym zakresie. Po dokonaniu wiążących uzgodnień, wszyscy studenci WSH, którzy odpowiedzą na wewnętrzną ankietę Chcę uczestniczyć w Legii Akademickiej otrzymają informację drogą mailową na adresy, które funkcjonują w systemie WSH jako przeznaczone do korespondencji. Informacja zostanie również zamieszczona na podstronie WSH dot. Legii Akademickiej.
Pytanie: Czy jest jakiś limit miejsc na moduł podoficerski i oficerski? Czy w praktyce trudno się dostać na taki moduł? Odpowiedź: Moduły podoficerski/oficerski realizowane są w 15-osobowych grupach. Liczba realizowanych grup w ramach modułu podoficerskiego w dużej mierze zależy od liczby zainteresowanych studentów, którzy mają za sobą przysięgę wojskową lub zrealizowali szkolenie podstawowe w wersji 28-dniowych ćwiczeń wojskowych. Do tej pory nie było konieczności wprowadzania limitu miejsc.
Pytanie: Czy jest termin do którego należy dostarczyć wszystkie potrzebne dokumenty, aby wziąć udział w wakacyjnym szkoleniu?
Odpowiedź: Wniosek należy złożyć do najbliższego Wojskowego Centrum Rekrutacyjnego maksymalnie do 30 maja, a najlepiej do 30.04.2023 r.
Pytanie: Czy i jak mogłabym zgłosić do programu Legii Akademickiej osobę, która studiuje na innej uczelni?
Odpowiedź: Najlepiej, by ta osoba samodzielnie złożyła Wniosek do najbliższego dla niej Wojskowego Centrum Rekrutacji, przedkładając zaświadczenie z uczelni, w której studiuje, że posiada aktualny status studenta.
Pytanie: Czy w roku 2023 są jeszcze inne terminy turnusów związanych z odbyciem 28-dniowego szkolenia wojskowego?
Odpowiedź: Wszystkie dostępne terminy szkolenia wojskowego określone na poziomie ogólnopolskim na rok 2023 to:
Pytanie: Posiadam dawno przyznaną książeczkę wojskową kat. A, jestem przeniesiona do tzw. rezerwy. Dokumenty istnieją w archiwach warszawskich. Czy są potrzebne do wglądu?
Odpowiedź: Dokumenty te nie są potrzebne do wglądu.
Stypendium dla kandydatów na żołnierzy
Program stypendialny to nowość wprowadzona Ustawą o obronie ojczyzny >>
Zakłada on wsparcie finansowe dla studentów kierunków cywilnych, których nie ma na uczelniach wojskowych, a które oferują zdobycie kwalifikacji przydatnych w wojsku, w związku z czym znajdują się w zainteresowaniu Sił Zbrojnych RP.
Rozporządzenie Ministra Obrony Narodowej z dnia 4 lipca 2022 r. w sprawie stypendiów dla kandydatów na żołnierzy, określa sposoby i tryb przyznawania stypendium na naukę w uczelni wyższej na kierunku zapewniającym nabycie kwalifikacji przydatnych w Siłach Zbrojnych Rzeczpospolitej Polskiej.
W związku z powyższym, Studenci następujących kierunków realizowanych przez WSH:
zainteresowani powołaniem do zawodowej służby wojskowej (m. in. przystępujący/uczestniczący w Szkole Legii Akademickiej) mogą starać się o uzyskanie stypendium przyznawanego przez Ministra Obrony Narodowej na czas trwania studiów realizowanych zgodnie z programem.
Student może wystąpić z wnioskiem o przyznanie stypendium na naukę do Szefa Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji.
Wniosek składa najpóźniej do dnia 31 sierpnia roku kalendarzowego za pośrednictwem dowolnego Wojskowego Centrum Rekrutacji.
Więcej szczegółowych informacji możecie Państwo odznaleźć na stronie mojestypendium.pl lub w najbliższym Wojskowym Centrum Rekrutacji.